Hoe vaak heb je toevallig een beauty product gekocht alleen maar omdat het een mooie verpakking had? Ik durf te wedden niet een keer. Zou je een wimperserum kopen omdat het er mooi uitziet? De situatie is hier net iets anders.

Wanneer we proberen om een rouge of een lipstick te kopen kan de verpakking een zeer belangrijke factor zijn om je te overtuigen om het product te kopen. Maar met oogcosmetica zijn we voorzichtiger en zetten we de veiligheid op de eerste plaats. De huid rondom de ogen is zeer gevoelig en we willen niet het risico lopen dat er iets mis kan gaan.

Bij het kiezen van een wimperserum hebben we de neiging om te gaan voor die met een stijlvolle, elegante verpakking. Wij willen dat het product is afgesloten, wat betekent dat het nooit eerder is gebruikt. Het ergste dat je kan gebeuren is dat je een oogschaduw hebt gekocht in een drogisterij en als je thuis komt je ontdekt dat iemand deze al heeft gebruikt.

Bovendien kan een verpakking in levendige kleuren, gemaakt van goedkoop plastic ons achterdochtig maken over het product zelf. We vermijden smakeloze verpakkingen en we kiezen voor neutrale kleuren.
Producenten van wimperserums doen hun best om het vertrouwen van hun potentiële klanten te winnen. De meeste van deze producten wordt geleverd in een elegante verpakking of doos die niet overweldigend of intimiderend lijkt.

Heeft de verpakking invloed op onze aankoop voorkeuren? Tot op zekere hoogte ja. Het speelt echter niet zo’n belangrijke rol bij het kiezen van oogverzorgingsproducten.